Monday 19 November 2012

Setiawan - Lumut day 2

Hari kedua pulak trip aku bersambung kat sungai Setiawan. Berpusing-pusing cari kampung Baru... sesat sampai ke kampung apa tah aku pusing.. padahal senang je... Lain sangat dah manjung lepas 18 tahun aku tinggalkan Manjung.. Hasnah Tomyam pun dah tak macam dulu... tiada lagi laser dics ditayangkan... Sri Manjung agak mati selepas Itm sana pindah...
Lepas penat mencari, aku sampai jugak kat kampung Baru tu.. kampung yang agak terpencil.. hujung jalan terus jeti.. ada gak calet-calet kat situ tapi agak scary.. woooo woooo... keras kot tempat ni.... wooo wooo...

Di larang menjala kat sini... makan roti jala boleh?
Suzuki 2.2! gila ko redah muara pakai 2.2... ingat kelang gate ke...
Jambatan Raja Permaisuri Bainun... aku pernah dengar nama jambatan ni lama dah... la ni baru dapat tengok dari dekat.. 

Selepas mengilat kat port kapal karam, tepi kelong, tepi segala tepi... tapi tak de sebarang strike... aku try plak trolling... nak rempit tak bleh.. so troling lah tengah-tengah panas ni.. mana tau ada yang sudi... sepanjang troling adalah sekor yang sambar .. melompat dan terlepas... malang kan? tak pe lah aku troling lagi terus sampai jeti rehat jap... panas tahap cairkan kepala otak dah,,

Jeti kat kampung Baru, air tengah kering... so lebih baik aku merehatkan diri dari kehitaman...

tak dapat panjat gunung... aku panjat pokok pun jadi lah,,

calet ni macam tinggal je.. mungkin kak limah tak balik rumah lagi kot..                  


 Aku tak give up ok! tapi ikan tanak makan.. so aku pun ambil keputusan pergi cari ikan kat pasar macam orang selalu sebut tu... memang betul.. kat pasar banyak ikan.. yang bezanya kat tempat ni aku tgk ikan semua dah kering... sian ko..

Sekilo rm30! ha sapa suruh CNR talang .. kan dah menyesall

WAh... ari ni ramai cikgu datang.. masa untuk mencari jodohh...

Asal mata biru je mesti mahal... macam sabun la plak...

Macam-macam ada kat kedai ni.. semua barang dari laut...

Nampak tu cikgu tengah soping... pakai polorized lebih selamat kalau nak ushar-ushar.. 

Lepas abis beli barang kat sini perut lapar la pulak... nak makan tak tau kat mana ada kedai makan yang sedap-sedap.. so aku cari tempat makan yang ada econ.. cepat siap.. dan boleh lepak lama tak de orang nak halau... KFC!

Sedapnya duduk dalam econ... 

Lepas makan... rehat.. sejukkan badan. Aku ronda pulak kat kedai-kedai area lumut ni. (ko gi kerja ke gi berjalan woiiii ) .. ala... Alang-alang dah sampai kan... tak ronda kang berdosa lak... Menarik gak kat sini.. banyak jual cenderahati, baju-baju, topi bla bla bla... semua ada...

Bazar kat belakang tu lah aku nak ronda..

Baju ni sesuai untuk orang sangap..

comot la kau..

Skodeng kasut..!!

Panas-panas dapat ABC memang best... tapi ABC ni tak leh lawan ko punya ABC lah epi..

nyum nyummm

i jump.. u nak jump tak?

Jem plak kat tanjung karang..
Pas tak de apa dah nak buat.. aku terus gerak balik kl. sekali jem plak kat tanjung karang.. agaknya ramai balik dari cuti depavalli kot..nak wat cane.. redah je lah.. penat tau drive jem jem ni... sebab tu aku tak gi kerja ari isnin... sorry bos.. tak sengaja... lagi pun pagi-pagi dah hujan.. Lagi lah sedap tidoo...

No comments:

Post a Comment